Betalning

Kortbetalning

Vi accepterar kort från VISA, Maestro, MasterCard och PayPal. Du kan tryggt betala med ditt betalkort i vår shop. Betalning kan göras med VISA, VISA Debit, Maestro eller MASTERCARD. Du kommer att bli ombedd att uppge ditt kortnummer, giltighetsdatum och den tresiffriga säkerhetskoden CVC, som du hittar på kortets baksida. Denna information sänds därefter via hög säkerhetskryptering direkt till din bank för verifiering att ditt kredit- eller betalkort är giltigt. När ditt kort är godkänt, skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-mail. Ditt kredit- eller betalkort kommer att debiteras samma dag som vi skickar iväg varorna från oss. Innan varan har skickats kommer beloppet att vara reserverat på ditt kort. 

Våra priser anges alltid inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart felaktiga priser. Misstänkta fall av falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.

I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning på det betalkort som användes vid beställning, eller till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat.

PayPal

Betalning kan göras med PayPal. Du kommer att bli ombedd att logga in på ditt privata PayPal-konto under utcheckningsprocessen i vår e-butik. Alternativt kan du välja att gå vidare utan PayPal-konto och betala direkt med kreditkort t.ex. MasterCard. Efter att ha genomfört betalningen i PayPal skickas du tillbaka till vår e-butik, där kommer du till en sida där vi bekräftar din beställning om betalningen lyckades.

Klarna

Du kan välja att betala med Klarna. Klarna kommer att ge dig specifika betalningsvillkor.
För ytterligare information eller frågor angående din betalning kan du besöka Klarnas hemsida eller kontakta Klarnas kundtjänst.

3D Secure

Vad betyder 3D Secure?

3D Secure, även kallat 3D Secure-autentisering eller 3DS, är en säkerhetsåtgärd för att förhindra bedrägerier. Det lanserades ursprungligen av Visa (under namnet Verified-by-Visa), redan 2001, och fungerar som ett extra säkerhetslager när du tar emot kortbetalningar. Kunderna genomgår ett säkerhetssteg för autentisering innan de genomför e-handelsköp för att se till att de använder rätt kortuppgifter och stärka skyddet mot kortbedrägerier. 3DS stöds och erkänns av stora betal- och kreditkortsutgivare, inklusive VISA, Maestro, Mastercard (som Mastercard Secure Code) och American Express (som American Express SafeKey).


Hur fungerar 3D Secure-autentisering?

Du har förmodligen redan stött på 3D Secure-autentisering om du har betalat för något på nätet. När du är redo att betala för vår produkt online omdirigeras du till din betal- eller kreditkortsleverantörs 3D Secure-sida på deras webbplats. På leverantörens webbplats blir du antingen ombedd att ange ett lösenord (som du tidigare har upprättat hos din bank) eller en autentiseringskod (som automatiskt skickas till ditt bekräftade mobilnummer). När du har lämnat rätt information godkänns betalningen av kortleverantören och du dirigeras tillbaka till vår bekräftelsesida. Allt detta går väldigt snabbt och när du är tillbaka på vår webbplats får du en bekräftelse per e-post om att betalningen är genomförd.

Hur kan jag registrera mig för Verified by Visa/Mastercard Secure Code?

Verified by Visa och Mastercard Secure Code erbjuds av banker och tjänsteleverantörer, inte direkt av Visa/Mastercard. Vi föreslår att du kontaktar din bank eller tjänsteleverantör direkt.

Vad gör jag om jag glömmer mitt lösenord?

Du kan enkelt återställa ditt lösenord. Exakt hur det går till beror på din bank. Om meddelandet Verified by Visa/Mastercard Secure Code visas på skärmen när du har angett dina kortuppgifter finns det förmodligen ett alternativ för glömt lösenord. När du klickar på det blir du ombedd att uppge information som du angav när du registrerade dig. Med hjälp av den kan du snabbt återställa lösenordet och fortsätta handla.

Min bank skickar en kod till min mobil, men ibland får jag inte den. Vad ska jag göra?

Ta upp detta direkt med din bank, så att de kan undersöka problemet. Det kan bero på något så enkelt som att de har fel nummer till dig. Vanligtvis brukar ett kort samtal lösa detta.

 

 

Kontakta oss

E-mail: info@velux.se
Telefon: 042 - 20 83 80 

Öppettider

Vardagar: 8.00-16.00
Lunchstängt: 12.00-12.30
Lördagar, söndagar och helgdagar: stängt