Leverans


 

Leveransen av dina varor kommer att ske till den adress som du angivit vid beställning från vår e-butik. En underskrift kommer att krävas vid leveranstillfället. Denna underskrift kommer att fungera som ett giltigt bevis på att leveransen är mottagen. Vänligen observera att din beställning kan bli levererad på pall samt kan levereras utanför ditt hus på trottoaren.

Ta emot din leverans

Vänligen kontrollera dina varor noggrant innan du godkänner leveransen med din underskrift. Om något i din beställning är felaktigt eller en vara är skadad ber vi dig att kontakta vår kundsupport på telefon 042-208380 eller via e-post på adressen info@velux.se
VELUX ersätter ej eventuella utgifter vid montering av skadad produkt, exempelvis hyra av ställning, lift, montörer med mera. Kontrollera alltid mottagen produkt noggrant.

Status på din beställning

Vi skickar en bekräftelse på din beställning via e-post och håller dig uppdaterad om varje steg av beställnings- och leveransprocessen.
Vi kommer att lämna över dina leverans- och kontaktuppgifter till vårt transport bolag. Du kan därför bli kontaktad av leveransbolaget exempelvis via post avi.
Om du har några problem eller andra frågor kring din beställning ber vi dig att kontakta oss. Vänligen uppge dina beställningsuppgifter vid all kontakt med oss på info@velux.se alternativ till vår kundsupport på 042-208380. Observera att VELUX aldrig vidarebefordrar dessa uppgifter till andra tredjeparter.

Välj ditt leveransdatum

Vår leveranstid för standardprodukter är 6-9 arbetsdagar samt ytterligare en dag för avisering. Korrekt leveranstid hittar du på produktsidan i varukorgen. Du kan via transportbolaget senarelägga din leverans. 

Var levererar vi?

Beställningar som görs i denna online butik levereras endast inom Sveriges gränser. Om du vill ha dina varor levererade i ett annat land får du besöka online butiken i gällande land du önskar leverans i. Du hittar en lista över våra VELUX butiker på adressen www.veluxshop.com. Observera att särskilda villkor kan gälla.

Leveransalternativ, pris och tid

Leveransalternativ

Pris

Leveranstid

Leverans direkt på plats/ angiven adress  Vid leveranser av takfönster och tillbehör till dessa debiteras en avgift 1200 kr inklusive moms 

Leveranstiden för din beställning anges på varukorgens sida. Observera att dessa dagar är baserat på vår genomsnittliga leveranstid och gäller endast arbetsdagar.

Beställ senast kl. 11.00 för att beställningen ska behandlas samma dag.

Standardleveranser kan ske när som helst mellan 08:00 och 18:00 måndag till fredag. 

Spåra din order

Se senaste leveransstatus för din beställning på VELUX Order Tracker sida.

Gå till VELUX Order Tracker